fredag 15. april 2011

Appelsin!

Dette var en liten tegneoppgave. Vi skulle tegne en halv skrelt appelsin. Dette var en oppgave for å trene på skapelse av volum. Jeg syns jeg klarte å skape volum, men overflaten på appelsinen ble ikke så bra. Men det var heller ikke det jeg fokuserte på under tegningen. Jeg brukte ca 1 time på den. Egentlig skulle vi bare bruke 20-30 min, men jeg klarer aldri å legge fra meg en tegning hvis jeg ikke er fornøyd med skyggeleggingen eller tegningen i seg selv.


Hva syns dere om tegningen?
Hva kunne jeg ha jobbet mer med? Det er et eller annet med tegningen som gjør at jeg ikke er fornøyd!
Elisabeth

1 kommentar:

  1. Meget godt arbeid! God romlig virkning!
    Jeg har spørsmål til deg å tenke på. Hvilken vinkel betraktet du objektet når du tegnet?
    Hvor mange valører har du i slagskyggen og hvilket perspektiv ser vi den i?

    Jeg synes tegningen er meget flott! Nydelig er den!

    SvarSlett